GPT-2 voor commercieel gebruik in contactcenters
Deepdesk B.V. is een tech start-up, opgericht in 2019, die zich hoofdzakelijk richt op de ontwikkeling van machine learning technieken die gebruikt kunnen worden ter ondersteuning van contact centers van bedrijven. Er is momenteel een tweesplitsing gaande met betrekking tot de gebruikte technologie voor contactcenters, bedrijven kiezen voor (1) volledige automatisering van haar klantcontactcenter door middel van chat bots of (2) ondersteunende technologie voor contact center medewerkers op basis van machine learning die worden gecontroleerd door mensen. Beide oplossingen hebben voor- en nadelen met betrekking tot kosten en kwaliteit van de geleverde dienstverlening. Deepdesk ontwikkelt sinds 2019 een machine learning platform dat contact center medewerkers ondersteunt in het beantwoorden van klantvragen, zonder dat het systeem de mensen volledig vervangt. Zo is zij in staat om klanten sneller te helpen met kwalitatief hoogwaardige informatie. ....In dit project onderzoekt Deepdesk de technische en economische haalbaarheid van de ontwikkeling van een Machine Learning oplossing die Generative Pretrained Transformer 2 (GPT-2) technologie in een live omgeving kan gebruiken. Deze machine learning technologie is zeer vooruitstrevend in het kunnen voorspellen van tekst op basis van een minimale input, maar kan niet op grote schaal toegepast worden omdat deze machine learning techniek te zwaar is om veel simultane gebruikers in realtime te ondersteunen.