GetKarma
Het doel van het platform GetKarma is; maatschappelijke organisaties, millennials en mensen uit het bedrijfsleven met elkaar verbinden. Om zo meer mensen te laten bijdragen aan een betere wereld. Dit gebeurt door de applicatie te gebruiken, dit is namelijk een hele laagdrempelige manier om aan vrijwilligerswerk te doen...De wens van GetKarma is dat zij behoefte hebben aan het uitwerken en concretiseren van de doelgroep van GetKarma. De doelgroep die zij willen aanspreken zijn zowel Millennials als Generation X/Y. Hoe kunnen we deze doelgroep bereiken? En waar heeft de doelgroep behoefte aan? Dit dient getest te worden met het prototype dat Trive ontwikkelt...GetKarma heeft tevens als nadrukkelijke wens, dat zij zich als een pionier neerzetten binnen de markt. Om zo het’ geitenwollensokken imago’ dat om vrijwilligerswerk heen hangt te ontkrachten. Zij hopen daarom met de juiste look and feel de doelgroep te bereiken. Tevens hopen zij voorop te kunnen lopen wanneer het gaat over UX niveau...Bij een positief besluit bij de go / no go beoordeling na afloop van het haalbaarheidsproject zal het vervolgtraject een intensief R&D-(samenwerkings)traject opleveren met forse investeringen, welke mogelijk een ongelofelijke verbeterslag in het sociale domein teweeg kan brengen...Daarom is het voor Trive eerst zaak de risico’s helder in kaart te brengen alvorens tot een gedegen besluit te komen over de te nemen vervolgstappen. Mede ook vanwege de sterke groei die deze startup doormaakt in combinatie met de bedrijfsvoering met een sterke sociale inslag is het zaak om eerst een bepaalde focus te behouden en niet direct alles in te zetten op de geforceerde start aan een R&D-traject. Wij beschikken op dit moment niet over genoeg tijd en middelen binnen ons bedrijf om voldoende prioriteit te geven aan dit soort lange-termijn vraagstukken met onduidelijkheid over pay-off/implementatie (risicovol)...We hebben een begin gemaakt met een oriëntatie naar de mogelijkheid om te komen tot betere matches tussen vrijwilligers, goede doelen (vragers) en bedrijfsleven door uitgebreide data-analyses middels de inzet van machine learning en artificial intelligence en de integratie hiervan binnen ons platform en richting het draagvlak in het sociale domein (ons werkveld)...We zijn er al snel achter gekomen dat de potentie hiervan gigantisch kan zijn, maar dat we meer tijd nodig hebben om de haalbaarheid juist te toetsen en ons beoogde R&D-traject nader de juiste vorm te geven. Tegelijkertijd hebben we op dit moment te weinig (personele) capaciteit om het R&D-traject direct voort te zetten. Om de haalbaarheid van het R&D-traject écht goed op te kunnen pakken, vragen wij een subsidiebijdrage aan...Tevens heeft GetKarma dezelfde branding values die Trive ook nastreeft namelijk: open minded, Energiesectork, (non-autoritair), experimenterend, no-bullshit, persoonlijk, inclusief.