Project MITH2020 School for Ninja
In de moderne maatschappij vormt stress een steeds groter gezondheidsrisico. De TNO heeft stress zelfs bestempeld als beroepsziekte nummer 1. Op het moment dat iemand uitvalt door stress of gerelateerde klachten, komt diegene vaak terecht in een isolement. De laatste tijd zien we dit ook letterlijk gebeuren met de COVID-19 crisis – wereldwijd moeten mensen gedwongen in quarantaine. Hoewel de oorzaak hierbij niet stress of ge-relateerde klachten is, leidt juist in dit geval isolement tot de nodige geestelijke gevolgen zoals stress en angst. Hij of zij kan niet meer meedoen met de rest, en krijgt vaak het gevoel dat dit zichzelf te verwijten valt. Omdat stressklachten vaak complex zijn en uiteenlopende oorzaken kennen, maar ook omdat persoonlijke omgevingsfactoren een grote rol spelen, is de juiste hulp moeilijk te vinden...[Aanvrager/Partner] is een innovatieve startup die een serious game ontwikkelt gebaseerd op de veelgebruikte verandertheorie Theory U. Aan de hand van interventies, die al ontworpen zijn door [Aanvrager/Partner] in samenwerking met zorgpartners, worden spelers geholpen bij hun klachten door middel van o.a. meditatie, ademhaling en bewustwording van de relatie tussen lichaam & geest en zichzelf & de omgeving. Hiermee worden hand-vatten aangereikt aan spelers om zelf weer regie te nemen over hun dagelijkse keuzes en participatie in de samenleving. Momenteel wordt deze opzet getest met de zorgpartners...Het aanbod van interventies is op dit moment voor elke speler hetzelfde maar de mate van stressklachten en hoe die ervaren worden, verschillen natuurlijk ontz