Aria: Hyper-gepersonaliseerde muziekervaring met AI
Het huidige aanbod van muziek gerelateerde content is gefragmenteerd over verschillende digitale kanalen; artiesten publiceren muziek via Spotify, Youtube of SoundCloud, maar promoten hun merk en persona via sociale media en staan vanwege hun status vaak centraal in editorials of nieuws. Momenteel moeten fans al deze kanalen apart in de gaten houden om op de hoogte te blijven van wat hun favoriete artiesten doen. Sgt Pepper wil met de ontwikkeling van Aria een innovatie realiseren waarmee de verschillende content stromen door middel van machine learning en AI voor het eerst automatisch samengebracht kunnen worden in 1 platform, volledig op basis van de individuele voorkeuren van de fan.....De Aria AI-engine is bedoeld een schakel te zijn tussen de eindgebruiker en de enorme hoeveelheden muziek gerelateerde data. Deze muziekdata zal worden verzameld door een zelfstandige content aggregatie module. De aggregatie module zal de verschillende soorten contextuele data categoriseren en interpreteren. Deze grote hoeveelheid data kan vervolgens beschikbaar gesteld worden aan de eindgebruiker. De eindgebruiker is echter slechts geïnteresseerd in een kleine subset van deze data. Het selecteren van de content die de eindgebruiker te zien krijgt, gebeurt via een personalization engine, gebaseerd op AI en machine learning technieken.