Onderzoek geautomatiseerde runtime verificatie van games

Dit project richt zich op de ontwikkeling van performance gerichte geautomatiseerde tests. Op dit moment is het redelijk eenvoudig om een game uit te brengen voor meerdere consoles. Echter, als klein gamestudio, is het niet ondoenlijk om op alle consoles performance testen uit te voeren. Het is technisch ook niet te doen als games technisch complex is; dat zijn de games van [Aanvrager/Partner] over het algemeen. Op dit moment heeft [Aanvrager/Partner], als één van de weinigen in Nederland, testen volledig geautomatiseerd voor de consoles. Men heeft ondervonden dat performance testing hier een integraal onderdeel van moet zijn, wil het testing voor alle consoles realiseren. Er is geen standaard oplossing. Er is geen maatwerk oplossing die dit doet. Automatische performance testing is ook alleen weggelegd voor de grote game studio’s, zoals EA of Epic Games. Met geautomatiseerde performance testing kunnen tussentijds bugs (veel) sneller opgespoord worden. Bugs kan je vaak reproduceren, dat wil je zo testen dat het situaties kan nabootsen. Hiervoor moeten de parameters ingesteld worden, zoals wat de refresh rate is (30 FPS? 60 FPS?) en de AUTOSAVE files waarop je de test wil ontwikkelen. Als dit handmatig moet worden getest, op ALLE consoles, is dat zowel op tijd- als op geld zeer intensief. Dit is een manier om sneller games te realiseren en om de game beter te maken. Het enige wat de speler van merkt, is dat studio bugs (veel) sneller opgelost worden. Voor kleine studio’s is dit essentieel voor een omzet groei. Waar grote studio’s vele developers en designers op een bepaalde

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-0061
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon