Regio Zuid | AR Urban Legends
Naast een gezonde uitlaatklep vormen urban sports, in tegenstelling tot vele andere sporten, een lifestyle waarin men helemaal zichzelf kan zijn, waar en wanneer ze willen. Het blijkt dat urban sporters houden van de vrijheid en dat het sporten een onderdeel van hun leven (lifestyle) is én dat ze dit graag met andere jongeren samen doen. Middels onze AR tools bieden wij een uniek beweegproduct waarmee we bijdrage aan het opbouwen van een community. Wij zorgen ervoor dat mensen hun passie kunnen delen en nog verbondener worden met mensen met dezelfde liefde voor de urban sport. Waarmee we een uitgelezen kans bieden om een doelgroep te bereiken die niet altijd even makkelijk te bereiken is voor gemeenten en sport bedrijven...AR Urban Legends is uniek door haar mix van elementen. De innovatie betreft functionaliteiten voor allereerst de opkomende urban markt, waarbij opschaling mogelijk is naar andere sporten zoals surf- en wintersporten. Cultuur vloeit door de aderen van sporters zoals freerunning, breakdancers en skateboarders, wat tot kunstzinnige uitingen leidt op straat. Tegelijkertijd zijn er uitdagingen ,voor gemeenten, hoe om te gaan met deze anders georganiseerde sporten die de stad als hun playground zien, en de traditionele manier van sportstimulering niet meer toekomstbestendig is. ..Het doel van het project is om via deze haalbaarheidsstudie te onderzoeken wat de exacte commerciële mogelijkheden zijn van AR Urban Legends – een onafhankelijke tool voor Objected-Augmented-Reality, geautomatiseerde live data dashboards en in-app navigatie met wereldwijde potentie. Hierbij wordt nauwlettend gekeken naar de requirements uit het gebruikersveld en de bijbehorende technische uitdagingen (m.n. op het vlak van Machine Learning, AI of deep learning) voor de realisatie. Parallel daaraan wordt er een productprijs en propositie ontwikkeld die in een financieel opzicht een sterke business case voor zowel onszelf als de eindgebruiker oplevert. .Hierbij worden verschillende verdienmodellen vergeleken en wordt het beoogde eindproduct afgezet tegen alternatieven in een concurrentieanalyse. Dit leidt tot een analyse die inzicht geeft in het bouwen van het definitieve prototype en het potentieel omschrijft van CityLegends door objectief en rationeel de sterke en zwakke punten en de kansen en risico’s in kaart te brengen.. ..