Regio Zuid | LiveCertificaten

De gevolgen van het Coronavirus in 2020 zorgden voor een groot risico op het gebied van educatie. De switch van fysieke opleidingen naar online aanpak vergt een nieuwe aanpak. Tijdens de eerste verkenning van ideeën stelden wij ons voor dat we mogelijk terug moeten naar een systeem zoals vroeger bij de gildes. We realiseerden ons dat het moeilijk is om je kennis en kunde aan te tonen en dat de vraag: “wat is een diploma of certificaat nog waard?” eigenlijk niet meer beantwoord kan worden met een positieve waarde. Als bedrijf komen wij namelijk regelmatig in aanraking met dit onderwerp. Zonder een goede manier om certificaten of diploma’s te verifiëren, loop je risico dat je mensen aanneemt met een ‘opgepoetst’ CV. Je kan niet verifiëren welke ervaring echt is, of wat deze ervaring daadwerkelijk voor competenties heeft opgeleverd. Ook zien we steeds meer nieuwe, moderne studies en is daar vaak weinig over bekend...LiveCertificaten is een systeem dat gebruik maakt van een collective van aantoonbare datapunten die samen een certificaat vormen. Deze onderliggende gegevens zijn door meerdere partijen geverifieerd en daardoor zeer waardevol en daarom gebruiken wij blockchain technologie om te bewijzen dat deze datapunten niet zijn veranderd. Technologie verandert zeer snel, daarom is het ook een must dat de Human Capital Agenda een sterke correlatie heeft met het adopteren van technologische verbeteringen. Hiervoor is echter traditionele educatie vaak te langzaam. Daardoor is technologische vooruitgang en opleidingen voor deze technologieën vaak niet tegelijkertijd aanwezig. Dit heeft invloed op KIA5 Sleuteltechnologieën. LiveCertificates is een plan dat het maatschappelijk verdienvermogen (KIA6) vergroot door een product te realiseren dat invloed heeft en gebruik maakt van de sleuteltechnologieën en tegelijkertijd een economisch waardevol product kan worden...Wij verbinden dit concept naar een doelgroep voor digitale educatie en kiezen daarbij voor peer-to-peer learning als markt. Hierdoor optimaliseren we mogelijkheden voor leren van anderen, het aantonen van deze geleerde kennis en het toekennen van een waarde aan deze kennisdeling. Het certificieren van peer-to-peer learning biedt daarnaast mogelijkheden om veel sneller kennis te delen over nieuwe technologieën en deze ook aan te tonen...

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2021-0687
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2021
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager CADChain