Regio Utrecht | An adaptive Virtual training platform that enables an inclusive tailored learning experience
ReadyTech levert software oplossingen die het mogelijk maken voor leraren/instructeurs om via een virtuele omgeving trainingen te geven aan werknemers van verschillende organisaties. ReadyTech heeft hiervoor een virtuele klassikale omgeving ontwikkeld met behulp van innovatieve communicatie technieken en tools. De virtuele omgeven wordt door instructeurs en studenten evengoed, en op verschillende aspecten zelfs beter, beoordeeld dan fysieke leeromgevingen. Echter, ReadyTech heeft gemerkt dat het huidige platform niet in staat is iedereen van een efficiënte en veilige leerervaring te voorzien. Studenten met een mentale en/of fysieke handicap zijn niet altijd in staat de mogelijkheden van het platform volledig te benutten...Deze realisatie heeft ReadyTech geïnspireerd en uiteindelijk geleidt tot plannen voor een nieuw product waardoor deze unieke groep studenten ook volledige gebruik kan maken van virtuele leeromgevingen. ReadyTech wil een adaptive virtual classroom ontwikkelen waar studenten met een visuele, auditieve, fysieke, spraak, cognitieve, taal, leer en neurologische handicap een gelijkwaardige trainingservaring kunnen hebben. Het doel van dit onderzoek is vaststellen van de haalbaarheid van de adaptive virtual classroom op technische en economische gebied. Is het haalbaar om, gebruikmakend van slimme technologische oplossingen, een virtuele omgeving te creëren waar mensen met een handicap toegang hebben tot online training faciliteiten?