Regio Noord-Holland | Personalisatie platform voor duurzame & digitale giftcards
In dit project wil Giftomatic een haalbaarheidsproject uitvoeren voor de ontwikkeling van het Giftomatic Partner Platform voor custom snippets (GPP) op een open wijze benaderen. Hiermee wil Giftomatic de B2B markt gaan betreden. Dit is noodzakelijk omdat het met bestaande oplossingen nog niet mogelijk is om giftcards op schaalbare wijze customized te verrijken en deze als snippet te verwerken in andere communicatievormen. Het innovatieve karakter kan op twee manieren worden onderbouwd voor het GPP. In de eerste plaats zal de innovatie een zeer interessante uitbreiding worden op het productportfolio van Giftmatic. Hierbij wordt het mogelijk om een belangrijk deel van de giftcard-markt te betreden door middel van een innovatieve/onderscheidende innovatie. In plaats van zeer transactionele benadering van bestaande oplossingen zet Giftomatic op een meer persoonlijke geef- en ontvangervaring. Daar gaan de snippets aan bijdragen. Wat betreft het duurzame karakter levert het GPP op meerdere manieren een bijdrage. Zo is de digitale giftcard tot een veel zuingere manier van CO2-uitstoot dan de fysieke variant. Tweede bijdrage die vooral door het GPP wordt gerealiseerd is dat bedrijven actief kunnen sturen op het aanbieden van duurzame en circulaire producten. Hiermee wordt de adoptie van dergelijke producten verder versneld. Hiermee sluit het project ook direct aan op de KIA Energiesector en Duurzaamheid.