Regio Noord | Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt

De markt voor opleidingen in de business tot businessmarkt wordt tot op heden gekenmerkt door fysieke trainingen waarbij een trainer een groep medewerkers traint op het gebied van kennis en vaardigheden. In niches wordt inmiddels gewerkt met digitale trainingen, maar dit zijn veelal gedigitaliseerde boeken voor generieke (en op een specifiek moment gerichte) training, deze manieren van trainen en ontwikkelen sluit niet aan bij een tweetal ontwikkelingen die gaande zijn. Ten eerste is er door de coronacrisis binnen het bedrijfsleven een groeiende vraag naar online trainingen en opleidingen, ten tweede is er een transitie gaande van het statisch leren op bepaalde momenten in een leven/carrière naar Leven Lang Ontwikkelen (LLO). ..EduHint ziet mogelijkheden in te springen op deze behoefte door een nieuwe innovatieve leermethode te ontwikkelen voor de business tot business markt. Een leermethode welke leren effectiever maakt en leren op basis van slimme algoritmen en AI een gepersonaliseerde levenslange Journey maakt!.... Het product dat ontwikkeld gaat worden is een intelligente Learning Journey voor de B&B markt. Het te ontwikkelen product maakt het mogelijk voor bedrijven om op basis van hun eigen en content van derden, een gepersonaliseerde maatwerk opleiding aan hun medewerkers aan te bieden. Het kan gezien worden als een lege technische behuizing, waarbinnen een opleiding een Journey wordt, doordat leren niet op een moment, maar continu gedurende hun loopbaan aan medewerkers wordt aangeboden..... De doelstelling van dit haalbaarheidsonderzoek is om inzicht te krijgen in de technische en economische haalbaarheden van de voorgenomen innovatie. Een dergelijke innovatie bestaat op dit moment niet en is een grote uitdaging. Het doel is om op basis van de te genereren technische en economische inzichten een gefundeerd go/no go besluit te nemen over een eventueel vervolgtraject. Het beoogde eindresultaat, na het doorlopen van alle ontwikkelstappen (buiten deze subsidieaanvraag) is de vermarkting van een commercieel inzetbare variant van de voorgenomen innovatie..... In dit project zullen diverse werkzaamheden plaatsvinden om de haalbaarheid van de beoogde ontwikkeling te onderzoeken. EduHint zal aan de hand van literatuurstudie, desk research, technisch onderzoek, marktanalyses, overleg met potentiële partners en overleg met materie deskundigen inzicht genereren en inventariseren van mogelijke oplossingen op het gebied van technologische en economische haalbaarheid.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2021-0242
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2021
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Eduhint B.V.