Regio Overijssel | DATADRIVEN PRODUCT TAXONOMY
Online Publisher heeft het afgelopen jaar een (MIT) haalbaarheidsproject uitgevoerd. Dit .project had betrekking op het slimmer en meer schaalbaar maken van haar .publicatieplatform. Online Publisher is hier mee aan de slag gegaan en het project is .inmiddels doorontwikkeld. Doordat men inmiddels werkt voor klanten zoals GAMMA, .Stella, Praxis, HEMA en Etos nemen de datasets in enorme hoeveelheden toe. Het project .heeft dan ook geleid tot nieuwe problematiek, waarvoor een haalbaarheidsonderzoek .dient te worden uitgevoerd om te bepalen of het project zowel technisch als economisch .haalbaar is. .Online Publisher heeft als wens een data gedreven product taxonomie te ontwikkelen voor .de producten in de online folders. Met andere woorden, men is voornemens een .structurele en logische organisatie te creëren voor de producten. Dit leidt tot een snelle en .foutloze productnavigatie, maar ook tot inzicht in interacties met producten, het .concurrentieveld of andere waardevolle analyses. Deze verbeterde analyses en inzichten .helpen om effectievere strategieën voor het bedrijf te bedenken, waarmee een betere .ervaring kan worden aangeboden aan zowel de klant van Online Publisher (de retailer) als .de consument..De hoofddoelstelling van dit project is het onderzoeken of het (technisch en economisch) .mogelijk is een dat gedreven product taxonomie te ontwikkelen voor het folderplatform.van Online Publisher. .Online Publisher wil middels dit onderzoek antwoord krijgen op de volgende belangrijkste .haalbaarheidsvragen:.A. Hoe kan het platform van Online Publisher omgaan met de omvang, verspreiding en .complexiteit van de enorme hoeveelheid datasets die de product taxonomie met zich .meebrengt?.B. Hoe kan men intelligente machine learning gebruiken bij het oplossen van taxonomie.uitdagingen en het maken van data gedreven veronderstellingen van klantgedrag?.C. Hoe kunnen klanten (retailers) effectievere publicaties creëren door middel van een .product taxonomie?