Regio Overijssel | AI INFRASTRUCTUUR VOOR PREVENTIE IN DE GEZONDHEIDSZORG
Door de veranderende maatschappij én zorgbehoeftes transformeert de focus van .diagnose, ziekte en zorg naar gezondheid, gedrag en preventie. Daarbij verlangt de patiënt .anno nu 24/7 beantwoording van zijn zorgvraag, waardoor de zorg enorm onder druk staat. .Deze verandering vereist innovatieve, geïntegreerde oplossingen voor een .toekomstbestendig zorgproces..Professionele communicatie is hierin een belangrijk onderdeel van de gezondheidszorg. .Denk hierbij aan communicatie tussen zorgprofessionals, patiënten/cliënten, maar ook .tussen verschillende aanbieders zoals huisartsen, ziekenhuizen, apotheken, spoedposten, .verzekeraars etc. Er is een transitie gaande waarin fysieke communicatie steeds vaker .veranderd in digitaal contact. Niet alleen via telefonie, maar ook chat en video krijgt een .groeiend aandeel. Integratie met het huisartsen informatie systeem (HIS), het .huisartsenpost informatie systeem (HAPIS) en het elektronisch patiënten dossier (EPS) zijn .hierbij cruciaal. Betrouwbaarheid, efficiency en veiligheid zijn dé pijlers. .Vcare is de laatste jaren getransformeerd van een traditionele telefonieleveranciers naar .een full service hard- en software leverancier. Men wil nu verder investeren in artificial .intelligence (AI) in de gezondheidszorg. Men gelooft namelijk dat in de spoedzorg de triage .(deels) ondervangen kan worden door AI technologie. Men wil hier software voor .ontwikkelen en testen, maar er is eerst een haalbaarheidsonderzoek noodzakelijk om .technische en economische vraagstukken te beantwoorden.