Regio Noord | Opzegherinnering

Alle bedrijven zeggen dat ze de klant hoog in het vaandel hebben staan. Hoe is het..mogelijk dat al deze bedrijven, op moment dat het abonnement afloopt, jou allemaal..berichten of je het abonnement wilt verlengen? Hoe is het mogelijk dat geen van deze bedrijven jou, op moment dat het abonnement afloopt, een bericht stuurt om je eraan te herinneren dat je het abonnement kunt stoppen en opzeggen? Hieruit valt af te leiden dat deze bedrijven niet klantvriendelijk zijn: ze attenderen jou op het doen van een handeling die in hun voordeel is, en niet op het doen van een handeling die mogelijk in jouw voordeel is. De bedrijven zijn vooral bezig met het continueren en versterken van hun eigen belang, en niet zozeer het belang van de klant. De innovatie betreft een drieledige dienst: voor de klant, voor de aanbieder, en voorde gemeenschap. Op het moment dat de klant een aankoop doet waarbij een herhaalactie komt kijken, zoals een abonnement, krijgt hij of zij voorafgaand aan het..herhalings- en of verlengingsmoment een bericht ter attentie. Klanten kunnen zelf..kiezen hoe lang vantevoren ze dit bericht willen en kunnen ontvangen, en ook hoeveel berichten ze willen en kunnen ontvangen (bijvoorbeeld een maand en drie maanden vantevoren). Op basis hiervan kan de klant ervoor kiezen om de aankoop te doen of het abonnement te verlengen, of om de aankoop niet te doen of het abonnement te beëindigen.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2022-0402
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2022
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager DeViral B.V.