Regio Noord | Myle

Mensen kopen meestal een auto om er zelf in te rijden, en vanuit de motivatie dat ze mobiliteit nodig hebben. Mensen kunnen ook een auto kopen om deze vervolgens te..verhuren, en anderen over mobiliteit te laten beschikken. Dit delen en verhuren is dankzij de Covid-crisis mogelijk een extra motivatie geworden, omdat mensen..minder vaak reizen, en de auto hierdoor mogelijk minder vaak nodig hebben. Dit kan een stimulans geven aan het delen en verhuren van auto's, die hierdoor kunnen uitgroeien tot een commodity: een product dat toegankelijk is voor de gehele..gemeenschap. Deze gedachtengang is ook van toepassing op het goederenvervoer, dat in de Covid-crisis een krimp beleeft. Dit vraagt om het efficiënter en effectiever..gebruiken van de laadruimte van vrachtwagens en andere goederenvervoerauto's. ....Myle is een online platform voor vraag en aanbod van goederenvervoer gebaseerd op primaire variabelen, zoals gewicht, omvang, afstand en prijzen per kilometer, per kilogram of per liter benzine of gas/m3. Ook beschikbaar is informatie over..secundaire variabelen: de aankomsttijd, de wachttijd, de transportduur, het voertuig, het soort brandstof, de bestuurder, speciale voorzieningen (zoals koeling,..schokdemping, hygiëne), etcetera. Myle introduceert hiernaast een speciale kaart voor vervoer met aangesloten vervoerders, die opgeladen kan worden met..kilometerkilo’s of kilometerliters, die organisaties of particulieren kunnen opladen en uitgeven

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2022-0398
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2022
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Energiesector
Aanvrager Myle B.V.