Fidesta GPS Alarm

Cliënten zitten op dit moment door Covid-19 meer thuis en voelen zich geïsoleerd. De cliënten voelen zich alleen, worden soms onrustig, gaan naar buiten en dwalen. Er is te weinig toezicht, controle, of contact met hun hulpverleners. Begeleiders weten vaak te laat waar hun cliënten zich bevinden en kunnen vaak slecht contact met hen krijgen. Zeker op het moment dat zij aan het dwalen zijn. In de afgelopen maanden hebben zich reeds enige incidenten voorgedaan waar begeleiders cliënten moesten gaan zoeken. Het zoekproces is lastig, emotioneel belastend voor cliënt en medewerker en zorgt voor een hoge werkdruk. Graag wil Fidesta de thuissituatie veiliger te maken en de cliënt tegemoet komen om veilig naar buiten te kunnen. Hiertoe is de samenwerking gezocht met CareTech. Het CareTech GPS Alarm kan voorzien in deze behoefte. CareTech GPS alarm voorziet de cliënt van een personenalarmering thuis en buitenshuis, geeft de locatie door en kan een telecomverbinding tot stand brengen met een hulpverlener. Daarnaast kan de service voorzien worden van dagelijkse routinemeldingen, zodat de dagstructuur ondersteund kan worden. Dit kan variëren van medicatieherinnering tot incidentele en/of structurele afspraken. Friesland IT ondersteunt bij de uitlevering, instructie en coördinatie van deze alarmering devices. Zij verzorgen de interne communicatie voor wat betreft deze hulpmiddelen en bieden een hulplijn voor de begeleiders en cliënten bij vragen. Daarnaast ondersteunt Friesland IT bij de juiste programmering. Fidesta draagt zorg voor een goede instructie en coaching aan cliënten en medewerkers.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETD001300
Locatie Nederland
Status Lopend
Subsidieregeling SET COVID-19 2.0
Aanvrager Fidesta B.V.