Blended care – Amsta
Amsta heeft de ambitie om met de inzet van Blended Care de kwaliteit van de zorgverlening te verbeteren. Door 'warme' (nabij) en 'koude' (op afstand) zorg te combineren, krijgt de cliënt niet alleen meer ruimte om meer regie te nemen over de begeleidingsvragen, maar kan hij/zij als dat nodig is, ook 24/7 terugvallen op een ondersteuningsstructuur.
Bij Amsta is de zorg op afstand component van Blended Care ingericht met DigiContact. DigiContact is een door Philadelphia ontwikkeld concept dat mensen met een verstandelijke beperking door middel van beeldbellen of 'gewoon' bellen op afstand ondersteunt. De cliënt en zijn/haar vaste Amsta ambulant begeleider bepalen gezamenlijk welk deel van de ondersteuning dichtbij en welk deel op afstand geboden wordt. Bijkomend aspect van de inzet van technologie is dat door het verminderen van 'warme' klantcontacturen per cliënt, Amsta aan meer cliënten zorg kan leveren. Gezien de huidige krappe arbeidsmarkt, is het ook denkbaar dat Amsta met minder mensen dezelfde hoeveelheid cliënten moet bedienen. Met Blended Care kan de gewenste kwaliteit van zorg gehandhaafd blijven.