DigiContact – Cordaan
DigiContact is een door Philadelphia ontwikkeld concept en ondersteunt burgers met een zorg gerelateerde hulpvraag. Dit doet DigiContact op afstand door middel van beeldbellen of 'gewoon' bellen.
De vaste begeleider bepaalt samen met de cliënt welk deel van de ondersteuning geboden kan worden middels DigiContact. Cordaan heeft met de toevoeging van DigiContact aan het ondersteuningsplan van de klant als doel om de kwaliteit en de kwantiteit van de geleverde zorg te vergroten. Middels het verminderen van klantcontacturen beoogt Cordaan substitutie teweeg te brengen, waardoor er aan meer klanten zorg geleverd kan worden. De kwaliteit van de zorg neemt toe omdat de bereikbaarheid vergroot is en de cliënt veel meer mogelijkheden heeft om de eigen regie te nemen over zijn begeleidingsvragen. Cordaan heeft als doel om Digicontact aan alle klanten van de LVB-teams aan te bieden. Het zorgconcept wordt als eerste geïmplementeerd in een tweetal teams. Samen met deze teams wordt een best practice opgesteld om verder uit te gaan rollen over 6 andere teams.