FIP Zorgcontact – Parnassia Groep
Florence, Incluzio en Parnassia Groep starten een regionale samenwerking voor de ondersteuning van mensen thuis. Er wordt een gezamenlijke organisatie opgezet, waarbij het e-health platform Facman de verbindende technische schakel is. Dit noemen we het 'FIP zorgcontact'.
Het 'FIP Zorgcontact' maakt het mogelijk om vorm te geven aan innovatieve zorg-op-afstand voor de VVT en GGZ en het gemeentelijk domein. Professionals werken 24 uur per dag, zeven dagen per week, samen in één centrale. De combinatie van deze drie partijen is uniek en zorgt voor een bundeling van expertise van geestelijke gezondheidszorg, WMO- en ouderenzorg, met als doel cliënten, hun naasten en zorgprofessionals te ondersteunen in het zo lang mogelijk thuis laten functioneren van de cliënten.
Het platform biedt veel mogelijkheden om moderne technologie te gebruiken om cliënten thuis te ondersteunen. Voor de Parnassia Groep ligt de eerste prioriteit bij het verder ontwikkelen van de 24/7 zorginhoudelijke triage.
Door 24/7 bereikbaar te zijn en indien nodig direct de juiste expertise in te kunnen schakelen, speelt het 'FIP Zorgcontact' in op actuele issues in de maatschappij, zoals de lange wachtlijsten in de GGZ en de problematiek rondom verwarde personen.
De concrete doelen van het 'FIP Zorgcontact' zijn:
- Het boven verwachting beantwoorden van elke vraag van een cliënt, diens naaste of andere partij (verwijzers, andere behandelaren, andere instellingen etc.).
- Het multichannel beantwoorden (telefoon, e-mail, chat) van deze vragen, of ze juist routeren, waarbij controle moet zijn op de navolging.
- Direct GGZ ondersteuning bieden op moment dat de cliënt dat nodig heeft.