TeamTelefoon – RST
Door het uitbreken van het Corona virus ontstaan er bij cliënten in de thuiszorg meer vragen en onzekerheden ten aanzien van het virus.
Hierdoor zoeken cliënten steeds sneller en vaker contact met hun zorgprofessionals. De vragen zijn mede door het Corona virus complexer geworden en vereisten meer zorginhoudelijke kennis van de centrale die de telefoon opneemt. Door gebrek aan zorginhoudelijke kennis van de centrale telefoondienst kunnen telefoontjes niet adequaat worden afgehandeld. Dit zorgt voor extra belasting bij de cliënt. Tevens worden knelpunten ervaren in het snel kunnen anticiperen op zorginhoudelijke vragen van huisartsen en ziekenhuizen om de zorg rondom COVID-19 cliënten thuis.
Middels de applicatie TeamTelefoon wil RST deze knelpunten oplossen, doordat ieder thuiszorgteam een eigen teamtelefoonnummer krijgt. Cliënten kunnen rechtstreeks bellen naar het eigen zorgteam en worden adequaat te woord gestaan. Daarnaast ontvangt ieder team een eigen wijkverpleegkundig telefoonnummer waar externe contacten zoals huisartsen, HAP en transfersbureau direct een wijkverpleegkundige kunnen spreken om de zorg te regelen rondom de cliënten.