Ambulante zorg op afstand van Aafke

De onderneming wil haar cliënten blijven coachen en begeleiden door middel van persoonlijk contact, groepsactiviteit en coaching/begeleiding door aanschaf, installatie en instructie van digitale middelen om vanaf een afstand bij cliënten bovengenoemde activiteiten te continueren en aanbieden.

De activiteiten zie zij daarin gaan ondernemen is dat zij over een periode van 9 maanden hardware en software aanschaffen en deze op hoofdlocatie en bij cliënten thuis ter beschikking stellen. De middelen worden geïnstalleerd en instructie wordt gegeven aan alle gebruikers. De intentie is om de bestaande contactmomenten hierdoor zoveel mogelijk te continueren, alleen dan door middel van digitale middelen. Door COVID-19 zijn e-health oplossingen noodzakelijk. Met de e-health oplossingen willen ze alle bestaande cliënten bereiken. Door de huidige Corona maatregelen kunnen ze niet alle cliënten ontvangen op onze dagbesteding, en de medewerkers kunnen niet bij iedereen langsgaan voor consulten vanwege positieve Corona testen onder de cliënten. Meer dan de helft van de cliënten heeft ook geen mogelijkheid om digitaal met de medewerkers/behandelaren te communiceren. Onderzocht wordt door middel van evaluatie met cliënten hoe deze dienst verlening ook na de Corona crisis een plaats kan behouden in het aanbod.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETD001042
Locatie Nederland
Status Lopend
Jaar 2020
Subsidieregeling SET COVID-19 2.0
Sectoren Medische sector, Medische hulpmiddelen, Gezondheidszorg, Thuiszorg
Aanvrager Zorg van Aafke