Altijd in verbinding
Sinds de uitbraak van COVID-19 zijn er de nodige uitdagingen ontstaan binnen de zorg. In het begin van de Corona crisis was voornamelijk persoonlijk contact en de (maatschappelijke) onrust een grote uitdaging binnen de cliënten en medewerkers van Zorggroep Achterhoek.
Door middel van de SET COVID-19 1.0 heeft Zorggroep Achterhoek (versneld) kunnen aanvangen met veilig en verantwoord beeldbellen met haar cliënten om op deze wijze goed in contact te kunnen blijven en lichte hulpvragen mondeling te kunnen bedienen, waarbij een eventueel besmettingsgevaar kan worden beperkt voor zowel medewerker als cliënt.
Door de voortslepende situatie van COVID-19 is het erg lastig om de zwaardere en complexere hulpvragen en trajecten (deels) te kunnen blijven uitvoeren voor thuiswonende mensen met een psychische en/of psychosociale stoornis en thuiswonende mensen met verstandelijke beperkingen. Door het e-health platform uit te breiden en passend te maken voor mensen met een beperking, kan zorg op afstand een oplossing bieden voor deze uitdaging. Door middel van het uitbreiden van de e-health dienstverlening zal het mogelijk worden om begeleidings-/behandelingstrajecten samen met de cliënt op afstand en digitaal te kunnen doen. Het huidige platform waarbij het beeldbellen al wordt ingezet, biedt de mogelijkheden tot uitbreiding deze functies.