E-health Buitenpost
Vanaf 16 maart moest het Centrum Ambulante Geestelijke Gezondheidszorg Buitenpost (CAGGB), als gevolg van de COVID-19 uitbraak, de wijze van zorgverlening drastisch wijzigen. Op voorschrift van het RIVM en richtlijn GGZ van de Rijksoverheid heeft CAGGB alle face-to-face contacten omgezet naar (video)belcontacten.
Hiervoor heeft CAGGB onder andere extra licenties van Microsoft 365 en diverse hardware voor zorg op afstand aangeschaft. Ook is de reeds verbonden externe projectleider en communicatieadviseur extra ingezet om alle medewerkers te instrueren en te begeleiden.
De volgende stap is het werkelijk uitrollen van e-health en beeldbellen als structureel onderdeel van de behandeling, dit met MindDistrict als leverancier. CAGGB wil werken met single sign-on vanuit het EPD. Met de integratie van e-health richt CAGGB zorg efficiƫnter in, waardoor wachttijden minder snel oplopen. Bij een eventuele herhaling van maatregelen rondom face-to-face contacten is CAGGB in staat om op volwaardige wijze behandelingen te bieden. Bij de uitrol van e-health worden kosten gemaakt voor aanschaf, licenties, begeleiding, training, implementatie, communicatie en ondersteuning in gebruik.