SamenWerken 2.0 bij ORO

De noodzaak (door o.a. het sluiten van onze dagbestedingslocaties en het stoppen van directe behandel- en ambulante zorg bij de cliënten thuis), de positieve en negatieve ervaringen van zorg op afstand en het thuiswerken in de afgelopen ‘Corona’ maanden en de onzekerheid voor de tijd die nog komen gaat, heeft ORO doen besluiten digitale zorg op afstand en thuiswerken definitief en structureel in te richten voor onze medewerkers en de zorg aan onze (WMO) cliënten en netwerk. De digitale omgeving van ORO is niet goed ingericht om zorg op afstand te leveren. We maken gebruik van een (traditionele, verouderde) Citrix omgeving, waardoor beeldbellen, online vergaderen en online behandelen niet snel ORO breed geïmplementeerd kan worden. We zijn met spoed gestart met het verstrekken van informatie, instructie en handleidingen van gratis (consumenten) tools, zodat medewerkers en cliënten direct waar nodig minimale zorg op afstand kunnen bieden. Wetende dat we hier te maken hebben met applicaties die niet voldoen aan NEN, ISO en AVG normen. Parallel zijn we gestart met een inventarisatie voor drie categorieën: - Applicaties voor beeldbellen, specifiek gericht op professioneel contact tussen onze zorgverleners en cliënten; - Applicaties voor beeldbellen, specifiek gericht op sociaal contact tussen cliënten en familie en hun overig netwerk. - Tools voor het kunnen organiseren van zakelijk contact tussen medewerkers onderling en externe zakelijke relaties. Na de inventarisatie hebben we een product- en leveranciersselectie gehouden, gevolgd door een pilot, inclusief plan voor trainingen en technische én gebruikers ondersteuning en diverse evaluatie momenten om uiteindelijk een Go/NoGo af te geven voor een structurele lange termijn toepassing.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETD000478
Locatie Nederland
Status Lopend
Jaar 2020
Subsidieregeling SET COVID-19 2.0
Aanvrager Stichting ORO