Beeldbeltraining Hulpverleners
Juist binnen de Corona periode, als huisbezoeken zo min mogelijk of zelfs helemaal niet kunnen plaatsvinden, is het van cruciaal belang om de cliënt en zijn of haar thuissituatie ook via beeld te kunnen waarnemen. Om zo goed mogelijk te anticiperen op wat nodig is binnen het hulpverleningsproces en om ervoor te zorgen dat de continuïteit en kwaliteit van de hulpverlening niet in het geding komt. Wat echter cruciaal is om de implementatie van beeldzorg tot een succes te maken is het creëren van voldoende draagvlak en kennis / kunde over beeldbelcontact onder de ambulant hulpverleners. Zij zijn dé bepalende factor om de hulpverlening kwalitatief op hetzelfde niveau te houden binnen deze Corona periode. Juist in de kwetsbare gezinnen waarmee wij werken is dit van essentieel belang. Daarom willen wij onze medewerkers trainen om beeldbelgesprekken op een effectieve en efficiënte manier in te kunnen zetten. Dit willen we doen door hen een online training beeldbellen te laten volgen. Daarnaast willen we opvolgend aan deze online training medewerkers in de gelegenheid stellen om ervaringen met elkaar te delen en elkaar te versterken door het plannen van een intervisiebijeenkomst in ieder team onder leiding van een gedragscoach / gedragswetenschapper. Met het uiteindelijke doel om beeldbelcontact te integreren binnen het reguliere hulpverleningsproces waarbij er altijd maatwerk geleverd wordt per cliënt.