Vivent beeldschermzorg

Vivent, een VVT organisatie, wil beeldschermzorg gaan inzetten. Vivent bekijkt de mogelijkheid van de inzet van de applicatie van leverancier Mobilea bij minimaal 40 extramurale cliënten en hun zorgverleners van Vivent.

De toepassing wordt dan ondersteund door de servicedesk van Cloudyday. Vivent tracht met de inzet van een beeldschermzorg onder meer:

  • Werkzaamheden van zorgmedewerkers bij sommige cliënten meer via beeldcommunicatie kunnen plaatsvinden, door de maatregelen die zijn genomen als gevolg van COVID-19.
  • Cliënten sociaal ondersteund worden ter voorkoming van een sociaal isolement.
  • Triage op afstand mogelijk wordt voor planbare en onplanbare zorgmomenten.
  • Indirecte reistijd van zorgmedewerkers wordt teruggedrongen.
  • Medewerkers binnen Vivent makkelijker bereikbaar te maken voor cliënten en collega’s.

In dit project wordt eerst een selectieproces voor de keuze van technologie uitgevoerd. Daarna volgt de voorbereiding en contractfase. In de contractfase worden afspraken gemaakt in het kader van de privacywetgeving (AVG), de Service Level Agreement (SLA) en de wijze van distributie van de devices met de leverancier. In de volgende fase wordt een projectplan verder uitgewerkt en wordt ook de communicatie naar cliënten en eigen medewerkers in gang gezet. Daarna zal Vivent een helder protocol voor hun medewerkers en cliëntenopstellen, waarbij de cliënten en de medewerkers ook ordentelijk opgeleid zullen worden. Vivent zal er vervolgens op toezien dat de medewerkers en de leverancier het uitgedachte distributie- en implementatieplan juist en conform afspraak uitvoert. In de laatste fase zal het traject ook geëvalueerd worden, waarbij de resultaten ook worden gepubliceerd.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETD000012
Locatie Nederland
Status Lopend
Jaar 2020
Subsidieregeling SET COVID-19 2.0
Sectoren Medische sector, Medische hulpmiddelen, Gezondheidszorg, Thuiszorg
Aanvrager Stichting Vivent / Maria Oord