Smart Dispenser en digitaal aftekenen

Momenteel heeft de wijkzorg cliënten in zorg die afhankelijk zijn van fysieke zorg en controle ten aanzien van hun medicatie. Het aanreiken van en het toezien op de inname van medicatie zijn handelingen die veel in de wijk voorkomen.

Als gevolg van druk door de Corona crisis, kan echter niet meer worden voldaan aan de gewenste tijd van inname van de medicatie. Cliënten zouden geholpen zijn bij het introduceren van een systeem dat gebruikt maakt van het aanbieden van de medicatie en tevens de cliënt herinnert aan de inname van de medicatie. Hiervoor wil men een medicatie-dispenser gaan inzetten.
Naast het inzetten van een medicatie-dispenser wil men inzicht krijgen in het medicijngebruik van de cliënt. Zo kan worden bijgeouden welke medicatie is toegediend, klaargezet, en welke medicatie bij de cliënt in eigen beheer is. Elke handeling en mededeling is direct zichtbaar voor alle betrokken zorgverleners. Dat werkt snel én veilig. Hiervoor zal een applicatie worden ingezet die gekoppeld wordt aan het huidige Elektronisch Cliënten Dossier.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETC201315
Locatie Nederland
Status Lopend
Jaar 2020
Subsidieregeling SET COVID-19
Sectoren Medische sector, Medische hulpmiddelen, Gezondheidszorg, Thuiszorg
Aanvrager Rooms Katholieke Stichting Zorgcentra Meerlanden