Digitale ontwikkeling wijkteams en welzijn
Minters is een zorg- en welzijnsorganisatie en aangemerkt als organisatie van vitaal belang.
In de huidige situatie van het COVID-19 virus heeft ook Minters de nodige maatregelen moeten nemen. Inloopspreekuren in de wijk zijn vervallen, groepsactiviteiten worden tijdelijk niet uitgevoerd en bezoek aan de hoofdlocatie is alleen mogelijk na telefonische aanmelding en in zeer dringende gevallen.
Via de telefoon wordt contact gehouden met de cliënt. De (jeugd- en oudere) cliënten zitten vaak in een kwetsbare doelgroep en stelselmatig face-to-face contact met hun casemanager is erg belangrijk. Momenteel beschikt Minters nog niet over de optimale digitale middelen hiervoor om dit goed te kunnen faciliteren.
Het investeren in digitale zorg op afstand wil Minters dan ook per omgaande gaan vormgeven. Dit betekent:
- het aanschaffen van tablets om te kunnen beeldbellen;
- het vormgeven van het elektronisch patiëntendossier, waardoor de cliënt rechtstreeks alle voortgang kan volgen;
- het invoeren van beveiligd mailen.