Versnelde implementatie "BeterDichtbij"
Als gevolg van de COVID-19-situatie kunnen patiënten op dit moment niet langskomen voor hun consult met de zorgverlener. Via het platform BeterDichtbij kan een zorgverlener digitaal contact houden met patiënten en kunnen consulten via beeldbellen worden uitgevoerd.
Een select aantal poliklinieken binnen ziekenhuis Nij Smellinghe maakt sinds april 2019 reeds gebruik van een deel van de functionaliteit van het platform BeterDichtbij. Middels de bijdrage van de SET COVID-19 regeling wordt het ziekenhuis in staat gesteld op korte termijn meer middelen en mensen vrij te maken om BeterDichtbij als digitale dienst breder en met meer functionaliteit (beeldbellen) in te kunnen zetten in de organisatie.
Een centrale projectleider is aangesteld, verdere procesuitwerkingen worden gemaakt, verdere IT-voorzieningen worden nog doorgevoerd, er kunnen meer devices worden aangeschaft en vervolg-trainingen worden aangeboden. Op deze wijze kan "BeterDichtbij" in de komende periode worden aangeboden aan meer cliënten/patiënten van de organisatie.