E-health – Marente
Deze aanvraag betreft het aanschaffen van apparatuur ten gevolge van COVID-19.
Marente Thuiszorg is in 2019 al gestart met het opschalen van e-health via een centraal beeldzorgteam. Dit team levert zorg op afstand aan een sterk groeiend aantal cliënten. iPads en Facetime worden gebruikt om zorg en ondersteuning op afstand te leveren. Deze expertise gaat worden ingezet bij Welzijn Teylingen.
Welzijn Teylingen en Marente Thuiszorg gaan er samen voor zorgen dat Welzijn Teylingen zelfstandig ondersteuning op afstand kan bieden (via bewezen e-health oplossingen). Binnen Welzijn Teylingen wordt een e-health coördinator benoemd, die deze activiteiten opzet en coördineert, met ondersteuning van Marente Thuiszorg. Hierdoor kan de ondersteuning aan kwetsbare cliënten en hun mantelzorgers worden gecontinueerd en waar nodig geïntensiveerd. Hiermee komen escalaties in de thuissituatie eerder in beeld en wordt voorkomen dat escalaties optreden. Ook wordt hierdoor de zorginzet voorkomen of uitgesteld.