Fier GIA-Digitaal
1. De chat is normaal gesproken elk4e dag open van 19.00 uur tot 06.00 uur. We breiden uit met 3 uur overdag, bijv. van 10.00 tot 13.00 uur of van 14.00 tot 17.00 uur. We bieden anonieme laagdrempelige chat en/of eHealth modulen voor cliënten, cliënten die op de wachtlijst staan en voor mensen die (nog) geen cliënt zijn maar te maken hebben met (dreigend) geweld thuis / in hun contacten. Door de interventies bieden we presentie in het hier en nu, versterking van eigen regie en verlaging van stress.
2. We breiden de chatfunctie uit met de mogelijkheid voor begeleid lotgenotencontact ten behoeve van cliënten die op de wachtlijst staan of extra holding nodig hebben die ze niet in hun directe omgeving kunnen krijgen.
3. Bekendmaken van de mogelijkheden van e-mental health en laagdrempelige chat.
4. Digitale deskundigheidsbevordering van medewerkers van Fier.
5. Helpdesk voor medewerkers én cliënten van Fier om adequaat digitaal te werken. In tijden van Corona wordt verwacht dat zorgprofessionals én cliënten overgaan op digitale zorg. Niet elke professional kan hier goed en snel toe overschakelen waardoor cliënten te kort komen. Niet elke cliënt begrijpt, in perioden van stress en angst, hoe er digitaal gecommuniceerd kan worden.