Noodoplossing en verdere digitalisering – Jayda
Jayda wil als (nood)oplossing beeldschermzorg/beeldbellen aanschaffen en implementeren ten behoeve van haar kwetsbare cliënten in o.a. de GGZ-sector.
Door COVID-19 vervallen veel afspraken/huisbezoeken bij cliënten, waardoor de continuïteit van zorg in het geding komt.
Op dit moment probeert Jayda daar waar mogelijk (en met alle beperkingen van deze middelen) via de mobiele telefoon, face-time en whatsapp contact te krijgen/onderhouden met cliënten.
Door gebruik te gaan maken van beeldbellen
- kunnen de cliënten weer (beter) worden begeleid;
- vergemakkelijkt het de begeleiding/coaching en de communicatie, mede doordat verbale/non-verbale signalen kunnen worden waargenomen.
Beeldbellen in combinatie met het kunnen installeren/gebruiken van begeleidings-/coachings-apps draagt bij aan
- de continuïteit van Jayda's zorg/begeleiding;
- de veiligheid van de cliënten en hun omgeving;
- het bieden van de mogelijkheid om mantelzorgers en/of het netwerk van de cliënt erbij te betrekken;
- het creëren van meer mogelijkheden voor flexibele inzet en extra inzet daar waar nodig/vereist is.
Projectsamenvatting
Projectnummer
SETC200375
Locatie
Nederland
Status
Afgerond
Jaar
2020
Subsidieregeling
SET COVID-19
Sectoren
Medische sector,
Medische hulpmiddelen,
Gezondheidszorg,
Thuiszorg
Aanvrager
Jayda CC