De Compaan binnen Woonlandschap de Leyhoeve
Voor de reguliere bewoners van Woonlandschap de Leyhoeve, die thuiszorg vanuit het wijkteam ontvangen, wil men Compaan beschikbaar stellen. Met het doel hen op een zeer eenvoudige wijze contact te laten leggen met hun familie, mantelzorgers en de zorg. Leyhoeve Zorg doet dit om hen te stimuleren tot meerdere manieren van sociale interactie.
Vanwege het Corona virus ziet Woonlandschap de Leyhoeve dat in de reguliere appartementen, de zelfstandig wonende cliënten steeds meer geïsoleerd raken. In onze maatschappij wordt steeds meer tot een "lock-down" over gegaan. Wat betekent dat de reguliere bewoners nagenoeg geen bezoek meer mogen ontvangen, boodschappen en overige noodzakelijkheden aan de deur bezorgd krijgen en te maken hebben met een zeer stringent deurbeleid. Dit zorgt voor een grote sociale isolatie. Daarnaast is de mogelijkheid tot contact met de zorgverleners van het wijkteam een belangrijke toevoeging in deze tijd.
Compaan is een ruimschoots bewezen instrument om deze isolatie op een voor ouderen toegankelijke digitale wijze te verlichten.