Versneld cliënten aansluiten op DigiContact
Stichting Philadelphia Zorg (hierna: Philadelphia) wil in verband met de uitbraak van COVID-19 het gebruik van DigiContact opschalen waardoor 150 van haar cliënten zo spoedig mogelijk kunnen worden aangesloten op deze vorm van e-health ondersteuning.
Voor de uitbraak van COVID-19 gingen veel van Philadelphia's cliënten dagelijks naar hun werk of naar een dagbestedingslocatie. Dat is nu niet mogelijk waardoor zij extra zorg en ondersteuning nodig hebben in hun thuissituatie. Dit betreft zowel cliënten die zelfstandig of bij hun ouders wonen, als cliënten die verblijven op een woonlocatie. Beide groepen hebben door het ontbreken van werk of dagbesteding behoefte aan structuur, bezigheden die voor hen betekenis hebben en aan sociaal contact. Daarnaast moeten zij terug kunnen vallen op ondersteuning om goed om te gaan met de stress en onzekerheid die de huidige omstandigheden met zich meebrengen.
DigiContact bestaat uit professionele begeleiders die dag en nacht klaar staan om op afstand ondersteuning te bieden. Dat gebeurt telefonisch of via beeldbellen. Door DigiContact kunnen cliënten een beroep doen op begeleiding op de momenten dat er geen medewerker aanwezig of beschikbaar is.