Opschaling digitale zorg bij Ambiq

Ambiq heeft een groot meerjarenplan e-health, waarbinnen een aantal projecten valt. De projecten beeldbellen en opschaling digitale zorg vallen hier ook onder. Deze vragen echter nu om een grootschalige opschaling, om de zorg van Ambiq te borgen binnen de Corona crisis.

Ambiq wil op drie niveaus de Corona crisis te lijf gaan door:

  1. beeldbellen op te schalen over meer medewerkers en cliënten;
  2. de app 'mijn eigen plan' breder in te zetten bij cliënten die nu door de rijksmaatregelen thuis verblijven en onvoldoende in staat zijn hun dagstructuur op een goede manier vorm te geven;
  3. medewerkers met behulp van training vaardiger maken in de uitleg en het gebruik van deze digitale middelen in de hulpverlening aan cliënten.

Dit alles met als doel om gedurende de Corona crisis de hulpverlening aan LVB cliënten zo efficiënt en effectief mogelijk door te kunnen laten lopen.
Blijvend effect moet zijn dat ook ná de Corona crisis digitale hulpverlening professioneel en vanzelfsprekender wordt ingezet in het hulpverleningsaanbod aan cliënten van Ambiq.

Projectsamenvatting

Projectnummer SETC200101
Locatie Nederland
Status Afgerond
Jaar 2020
Subsidieregeling SET COVID-19
Sectoren Medische sector, Medische hulpmiddelen, Gezondheidszorg, Thuiszorg
Aanvrager Stichting Ambiq