Opschaling digitale zorg bij Ambiq
Ambiq heeft een groot meerjarenplan e-health, waarbinnen een aantal projecten valt. De projecten beeldbellen en opschaling digitale zorg vallen hier ook onder. Deze vragen echter nu om een grootschalige opschaling, om de zorg van Ambiq te borgen binnen de Corona crisis.
Ambiq wil op drie niveaus de Corona crisis te lijf gaan door:
- beeldbellen op te schalen over meer medewerkers en cliënten;
- de app 'mijn eigen plan' breder in te zetten bij cliënten die nu door de rijksmaatregelen thuis verblijven en onvoldoende in staat zijn hun dagstructuur op een goede manier vorm te geven;
- medewerkers met behulp van training vaardiger maken in de uitleg en het gebruik van deze digitale middelen in de hulpverlening aan cliënten.
Dit alles met als doel om gedurende de Corona crisis de hulpverlening aan LVB cliënten zo efficiënt en effectief mogelijk door te kunnen laten lopen.
Blijvend effect moet zijn dat ook ná de Corona crisis digitale hulpverlening professioneel en vanzelfsprekender wordt ingezet in het hulpverleningsaanbod aan cliënten van Ambiq.
Projectsamenvatting
Projectnummer
SETC200101
Locatie
Nederland
Status
Afgerond
Jaar
2020
Subsidieregeling
SET COVID-19
Sectoren
Medische sector,
Medische hulpmiddelen,
Gezondheidszorg,
Thuiszorg
Aanvrager
Stichting Ambiq