Syndion blijft in beeld voor cliënten
Syndion ondersteunt cliënten, in de leeftijd van 0 tot 100 jaar, met een beperking op verstandelijk, lichamelijk, niet-aangeboren hersenletsel of GGZ vlak.
Het is essentieel om goed contact met deze cliënten te kunnen houden, bij voorkeur op beeld (hoe oogt cliënt, hoe oogt het huis, etc.). Zeker in deze onvoorspelbare tijden, in plots een afwijkende structuur. Voor de gemiddelde medemens is dit al ingewikkeld, laat staan voor mensen met een beperking, die los van deze onzekerheden al de nodige ondersteuning hebben bij het zich staande houden in het leven.
Met de COVID-19 uitbraak wordt persoonlijk bezoek in steeds mindere mate – tot niet mogelijk. De zorgcontinuïteit komt hiermee in het geding, hetgeen waarop op welke wijze dan ook dient te worden geanticipeerd. Met (alleen) telefonisch contact wordt een belangrijke signaleringsfunctie gemist. Onder zorgcontinuïteit middels beeldbellen vallen zaken als het in stand houden van contactmomenten met zelfstandig wonende mensen met een handicap en het onderhouden van contacten met mantelzorgers.