Het virtuele Arkin Huis
Arkin en Zilveren Kruis willen cliënten met een chronische psychische aandoening en ouderen helpen om de kwaliteit van leven te verbeteren en behouden en zo langer thuis te wonen. Dat wordt gedaan met het Virtuele Arkin Huis (VAH).
Het VAH kan worden gezien als een locatie van Arkin waarin de zorg niet fysiek maar digitaal wordt vormgegeven. En alle processen die in de fysieke wereld zijn, vinden ook in de digitale wereld plaats. Op deze locatie kunnen alle partijen ondersteuning, advies en zorg krijgen in een digitale vorm.
Middels het VAH willen Arkin en Zilveren Kruis dat cliënten meer eigen regie nemen, sneller toegang hebben tot zorg en laagdrempelig in contact met hun behandelaar zijn. En hierdoor het verlagen van de kans op verslechtering van de situatie van de cliënt, en mogelijk opname, krijgen. Maar juist met de flexibele en toegankelijk ondersteuning in het VAH een hogere kwaliteit van leven ervaren. Ook biedt het VAH ondersteuning aan ketenpartners en naastbetrokkenen.
Een aantal voorbeelden van de functionaliteiten van het Virtuele Arkin Huis:
- Cliënten kunnen laagdrempelig, digitaal contact met hun behandelaar hebben middels berichten en beeldbellen.
- Cliënten vinden algemene informatie over hun behandeling en over wat ze zelf kunnen doen.
- Cliënten kunnen hun dossier inzien en zo meer regie nemen over hun behandeling.
- Huisartsen kunnen advies vragen aan de specialisten van Arkin om cliënten beter te kunnen begeleiden in de eerste lijn.
- Behandelaren kunnen monitoren of cliënten tijdig hun medicatie innemen.
- Naastbetrokkenen kunnen informatie en advies vinden om hun naaste beter te begeleiden.