Beeldschemzorg – Envida
De Corona crisis heeft ons laten zien dat zorg op afstand goed mogelijk is en niet ten koste hoeft te gaan van de kwaliteit. Tegenovergesteld is Envida er als organisatie van overtuigd geraakt dat digitale oplossingen een waardevolle toevoeging zijn m.b.t. signalering en verminderen van eenzaamheid. Daarnaast is Envida op basis van haar visie op positieve gezondheid en zelfredzaamheid voortdurend op zoek naar innovaties die hierbij kunnen ondersteunen.
Beeldschermzorg draagt bij aan het verminderen van fysieke contactmomenten. Hierdoor is het mogelijk om onze schaarse zorgmedewerkers effectiever in te zetten. Zorgorganisatie Envida wil beeldschermzorg inzetten bij minimaal 40 cliënten en minimaal 100 zorgmedewerkers voor de duur van 7 maanden. Door middel van een device (tablet) kan een cliënt contact opnemen met Envida, waarbij zowel geplande als ongeplande zorg wordt mogelijk gemaakt. Hierdoor is een betere inschatting van de zorgvraag mogelijk en kunnen cliënten zonder fysieke contactmoment ondersteund worden. Daarnaast is het device geschikt om contact tussen cliënt en familie/mantelzorger te ondersteunen m.b.t. beeldbellen en berichten/foto's sturen. Dit geeft cliënten meer mogelijkheden om met dierbaren te communiceren en visa versa. Bij deze 40 cliënten wordt een device ingezet om hiermee een start te kunnen maken.