Ondersteuning wijkverpleging – Sint Annaklooster
Sint Annaklooster biedt zorg aan 1.200 cliënten, waarvan op het moment van aanvraag 500 cliënten wijkverpleging ontvangen.
Activiteit A
Het verbeteren van deskundigheid van de wijkteams door middel van intervisie van alle wijkteams.
In 2022 was het doel van de intervisie om verbinding te zoeken na Coronatijd en een stap te maken om de zorgteams in hun eigen kracht te zetten. Dit is zeer effectief gebleken. In 2023 wordt dit traject uitgebreid met als doel om persoonlijk leiderschap verder te ontwikkelen, waarbij correcte communicatie in wederzijdse verwachtingen centraal staan. Dit zal worden gerealiseerd door middel van intervisie trajecten onder begeleiding van een externe coach.
Activiteit F
Het verbeteren van de basisinfrastructuur met betrekking tot ICT.
Voor een goede borging van de ICT infrastructuur wil Sint Annaklooster de interne ICT helpdesk verbeteren voor medewerkers, zodat zij optimaal worden ondersteund in het digitaal werken. Daarnaast is het op sommige onderdelen nodig om devices te vernieuwen, zodat de derde generatie domotica kan worden toegepast.
Activiteit G
Sint Annaklooster wil nieuwe technologie in gebruik nemen die bijdraagt aan het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van de zorg. Sint Annaklooster werkt met een Roadmap innovaties, waarin diverse doelen zijn benoemd. Sint Annaklooster heeft ingestoken op Blended Care, slimme oplossingen waarbij de inzet van medewerkers (deels) wordt vervangen door slimme oplossingen op gebied van:
- inzet van zorgtechnologie,
- ontwikkelen van nieuwe (particuliere) diensten en
- samenwerkingsverbanden aangaan op gebied van onplanbare zorg.
Sint Annaklooster wil slim incontinentiemateriaal en de techniek spraakrapportage in gebruik gaan nemen.
Activiteit I
Sint Annaklooster wil een vernieuwd onboardingsproces ontwikkelen en uitvoeren. Het doel is: het binden van nieuwe medewerkers en het aanbieden van een goede start binnen Sint Annaklooster onder het motto: “Een goed begin is het halve werk”. Het vernieuwde traject geeft nieuwe medewerkers de kans om een goede start te maken. Het gaat om aandacht en betrokkenheid, waarmee uiteindelijk de kwaliteit van de professionals stijgt.